top of page
חיפוש
תמונת הסופר/תדנה רוזן

מודל גוף המשפחה: פעילות גופנית - רגליים

"כל היום הוא יושב על הספה ורואה טלוויזיה"

"כל היום הוא בסמארטפון, הוא לא עושה שום פעילות גופנית"

"הוא חוזר הביתה ומתחיל לרוץ על כל הספות ולקפוץ וזה מחרפן אותי, הוא לא יושב לרגע"

"האמת היא שכולנו בבית שונאים לעשות פעילות גופנית"

"לפעמים הוא מגיע הביתה מהצהרון בעודף אנרגיות"



מה אומרת גישת הורות בריאה?

פעמים רבות מקור ההתנהגויות שתוארו למעלה הוא בצורך לנוע או לנוח.

כלומר, הילד לא היפראקטיבי, ולחילופין הוא לא עצלן.

באופן טבעי, כשהגוף מלא אנרגיה, הוא מבקש לשחרר אותה. מנגד, כשהגוף מותש, הוא מבקש לנוח.

ילד שישב כל הבוקר בכיתה והמשיך לשבת גם בשעות הצהרון, צריך לנוע אחה"צ. הישיבה הממושכת אף עלולה להזיק לו! היא בטח לא טבעית - למה נועדו הרגליים שלנו אם לא להניע אותנו ממקום למקום.

פעילות גופנית קצרה (כמו לעלות ולרדת מדרגות / לרקוד כמה דקות) יאזנו התנהגותו של הילד.



הורים, ככל שתדעו לזהות את מצבו הגופני של הילד תדעו מה הגוף צריך (לפעול/לנוח) ותוכלו לתת לילד את המענה המתאים.

עצה קטנה - לכל אחד יש את הפעילות הגופנית שמתאימה לו. איך יודעים מהי? הפעילות הגופנית הטובה ביותר - היא זו שמצליחים להתמיד בה.


אלו השאלות שיעזרו לכם לזהות את הצורך הגופני:

- האם היה פעיל היום?

- האם ישב הרבה היום?

- האם הוא צריך להוציא אנרגיה?



20 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page